Geçtiğimiz günı evinden gözaltına alınan Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin’in sağlık durumu, ailesi ve yakın çevresinde ciddi endişeye neden oluyor. Diyabet, kronik böbrek yetmezliği ve kalp rahatsızlığı bulunan 50 yaşındaki Yetişkin’in düzenli tedavisinin aksamaması gerektiği belirtilirken, gözaltı koşullarının mevcut sağlık sorunlarını ağırlaştırabileceği ifade ediliyor.

3 GÜN DİYALİZ TEDAVİSİ

İsmail Yetişkin, Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri, haftada üç kez 8’er saat diyaliz tedavisi görüyor. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından da uygun görülen bu tedavi planı, kanın tam olarak temizlenebilmesi ve kalbin aşırı yük altında kalmaması amacıyla uygulanıyor.

Ancak gözaltı sürecinde ilk diyaliz seansını planlanan 8 saat yerine 4 saat alabildiği öğrenildi.

KALP HASTALIĞI DA VAR

Yetişkin’in sağlık geçmişinde önemli rahatsızlıklar bulunuyor. 2020 yılında damar tıkanıklığı nedeniyle bypass ameliyatı geçiren Yetişkin’in kalp rahatsızlığı halen devam ediyor. Diyabet ve kronik böbrek yetmezliği nedeniyle ise uzun süredir düzenli diyaliz tedavisi görüyor.

CHP'de 830 kurultay imzası Genel Merkez'e teslim edildi
CHP'de 830 kurultay imzası Genel Merkez'e teslim edildi
İçeriği Görüntüle

Yakınlarının aktardığı bilgilere göre, düzenli diyalizin aksaması halinde vücutta sıvı ve toksin birikimi hızlanıyor. Özellikle iki diyaliz seansının kaçırılması durumunda, üçüncü seansa kadar oluşabilecek sıvı yükü nedeniyle kalp sıkışması ve kalp krizi riskinin önemli ölçüde arttığı belirtiliyor.

GÖZALTI KOŞULLARI

Aile, gözaltında yaşanan uykusuzluk, fiziksel yorgunluk, düzensiz beslenme ve yoğun stresin tansiyon değerlerini yükseltebileceğini, bunun da hem kalp hem de böbrek hastalığı bulunan Yetişkin’in sağlık durumunu ciddi şekilde riske attığını ifade ediyor.

Tedavinin kesintisiz devam etmesinin hayati önem taşıdığına dikkat çeken aile, sağlık koşullarının titizlikle gözetilmesini bekliyor.

AİLE TEDİRGİN

İsmail Yetişkin’in annesi de uzun yıllar kalp ve böbrek hastalığıyla mücadele etmiş ve kısa süre önce yaşamını yitirmişti. Henüz annesinin acısını yaşayan Yetişkin’in gözaltına alınmasının ardından ailesi, hem yaşadığı psikolojik yük hem de mevcut sağlık sorunları nedeniyle büyük endişe duyuyor.

Yakınları, düzenli diyaliz tedavisinin eksiksiz sürdürülmesi ve sağlık durumunun sürekli takip edilmesinin hayati önem taşıdığını vurguluyor.

Sağlık raporunda yapılan tanımlar ise şöyle:

* Hasta, kronik böbrek yetmezliği ve kalp hastalığı tanılarına sahiptir. Geçmişte koroner bypass ameliyatı geçirmiştir.

* Mevcut sağlık durumu nedeniyle, hekim raporlarına göre haftada 3 gün zorunlu diyaliz tedavisi alması gerekmektedir.

* Ayrıca, hastanın tıbbi raporunda her diyaliz seansının 8 saat sürmesi gerektiği açıkça belirtilmiştir.

* Hastaya ait laboratuvar sonuçlarında özellikle potasyum değerinin yüksek olduğu görülmekte olup, bu nedenle potasyumun kontrol altında tutulmasına yönelik tedavi uygulanmaktadır. Fosfor ve potasyum değerlerinin uygun seviyelerde tutulması, hastanın yaşamı açısından büyük önem taşımaktadır.

* Diyaliz hastalarının özel bir beslenme programına uygun şekilde beslenmesi gerekmektedir. Ancak hastaya bulunduğu yerde verilen yemekler diyaliz hastalarının beslenme ihtiyaçlarına uygun olmadığından yeterli ve sağlıklı beslenememektedir.

* Yetersiz beslenmeye bağlı olarak hasta halsiz, yorgun ve bitkin görünmektedir.

* Hastanın bulunduğu ortamın hijyen koşulları da sağlık durumu açısından uygun değildir. Özellikle lavaboların temiz olmaması, bağışıklık sistemi zayıf olan hasta için ciddi enfeksiyon ve mikrop kapma riski oluşturmaktadır.

* Hastanın sağlık durumunu destekleyen;

* Haftada 3 gün zorunlu diyaliz tedavisi alması gerektiğini gösteren sağlık raporu,

* Her diyaliz seansının 8 saat sürmesi gerektiğini belirten hekim raporu,

* Kan tahlili ve laboratuvar değerlerini gösteren belgeler dosya kapsamında mevcuttur.